EAMV: n loppukertomus järjestelmistä ja valvonnasta automaattisessa kaupankäyntijärjestelmässä Euroopan unioni 17. helmikuuta 2012 Euroopan arvopaperimarkkinaviranomainen (ldquoESMArdquo) julkaisi 22. joulukuuta 2011 loppuraporttinsa järjestelmistä ja valvonnasta automatisoidussa kaupankäyntijärjestelmässä kaupankäyntijärjestelmissä, sijoituspalveluyrityksissä ja toimivaltaiset viranomaiset. Loppuraportissa on ohjeita kaikille rahoitusmarkkinoiden toimijoille ja toimivaltaisille viranomaisille. Tässä artikkelissa on yleiskatsaus loppuraportista ja ohjeista. Loppuraportin soveltamisala EAMV: n 20 päivänä heinäkuuta 2011 julkaiseman kuulemisasiakirjan ja vastaanotettujen huomautusten osalta, jotka koskevat organisointia koskevia vaatimuksia erittäin automatisoiduissa kaupankäynnin olosuhteissa, loppuraporttiin sisällytetyt suuntaviivat kattavat seuraavat kolme asiaa: sähköisen kaupankäynnin kaupankäyntijärjestelmät (ldquoETSrdquo) säänneltyjen markkinoiden tai monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien (ldquoMTFsrdquo) avulla sijoituspalveluyritysten käyttämä päästökauppajärjestelmä, mukaan lukien kaupankäynnin algoritmit, omien tilien kaupankäyntiä varten tai tilausten toteuttamiseksi asiakkaiden puolesta ja suoramarkkinointiin (ldquoDMArdquo) tai Sponsored Access (ldquoSArdquo). Suuntaviivat on laadittu sen varmistamiseksi, että ne koskevat kaupankäynnin kohteena olevia rahoitusvälineitä (sellaisina kuin ne on määritelty rahoitusvälineiden markkinoista annetussa direktiivissä (ldquoMiFIDrdquo)) automaattisessa ympäristössä, toisin kuin pelkästään osakkeiden kaupankäynnissä. Ohjeet tulevat voimaan kuukauden kuluttua ohjeiden julkaisemisesta ja mahdollisista suosituksista kunkin valtion toimivaltaisen viranomaisen viralliselle verkkosivustolle. Arvopaperimarkkinaviranomainen odottaa, että kaikki rahoitusmarkkinaosapuolet ja toimivaltaiset viranomaiset voivat noudattaa suuntaviivoja 1. toukokuuta 2012 mennessä. Toimivaltaisten viranomaisten on ilmoitettava EAMV: lle aikomuksestaan noudattaa suuntaviivoja ja ilmoittaa EAMV: lle syyt noudattamatta jättämiseen, kun he päättävät olla antamasta suuntaviivoja. Tätä vaatimusta ei sovelleta rahoitusmarkkinoiden toimijoihin. Suuntaviivat on annettu seuraavissa kohdissa luetelluissa ja lyhyesti käsitellyissä otsikoissa: Säänneltyjen markkinoiden organisointivaatimukset, monenväliset kauppapaikat, kuten ETS ja sijoituspalveluyritykset, ETS (mukaan lukien kaupankäyntialgoritmit) Tämä ohje edellyttää, että säänneltyjen markkinoiden, monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien ja sijoituspalveluyritysten, mukaan lukien kaupankäyntialgoritmit sijoituspalveluyritysten tapauksessa) varmistavat, että ne noudattavat täysimääräisesti näiden järjestelmien käyttöä MiFID: n ja muiden sovellettavien lakien mukaisesti. Lisäksi järjestelmien on oltava rakenteeltaan sellaisia, että ne voivat sopeutua mihinkään liiketoimintaan sijoitettuun liiketoimintaan ja että ne ovat riittävän vahvoja varmistamaan liiketoiminnan jatkuvuus ja säännöllisyys häiriöinä. Näiden suuntaviivojen vaatimusten täyttämiseksi selkeä hallintotapa on välttämätön kaikkien sääntelyvelvoitteiden noudattamisen varmistamiseksi ja kaikkien asiaa koskevien näkökohtien arvioimiseksi, kun tehdään päätöksiä sääntelyvelvoitteiden noudattamisesta. Työntekijöiden odotetaan ymmärtävän käytettyjen kaupankäyntijärjestelmien toimintaa, mutta niiden ei tarvitse tuntea tällaisten järjestelmien teknisiä ominaisuuksia. Lisäksi on odotettavissa, että ETS: llä on riittävästi kapasiteettia käsitellä mitä tahansa kohtuullisesti ennakoitavissa olevaa ylijäämää viestinvälityksen määrässä. Lisäksi olisi toteutettava asianmukaiset liiketoiminnan jatkuvuutta koskevat menettelyt, jotta järjestelmän toimintahäiriöt tai muut häiritsevät tapahtumat aiheuttaisivat mahdollisimman vähän haittaa päästökauppajärjestelmän toiminnalle. Rahoitusmarkkinoiden osanottajien odotetaan myös varmistavan, että asianmukaiset testaukset tapahtuvat ennen päästökauppajärjestelmän käynnistämistä tai tällaisen järjestelmän päivittämistä. Tämä auttaa markkinatoimijoita varmistamaan, että kaikki toiminnot ovat MiFID: n mukaisia ja että ne voivat toimia tehokkaasti stressaantuneissa markkinaolosuhteissa. Algoritmeja hyödyntävien sijoituspalveluyritysten osalta testaus olisi koostuttava suorituskyvyn simuloinnista, taktista testauksesta tai testauksesta ETS-testausympäristössä, joka on mukautettu sijoituspalveluyrityksen käyttämiin strategioihin. ETS: n ja kaupankäynnin algoritmien jatkuva seuranta on välttämätöntä, ja tämän pitäisi tapahtua reaaliajassa. Lisäksi kaikilla rahoitusmarkkinoiden toimijoilla on käytössään menettelyt sen varmistamiseksi, että oikea määrä henkilöstöä, jolla on tarvittava asiantuntemus, on käytössä päästökauppajärjestelmän hallinnoimiseksi. Lopuksi turvallisuusvastuullisten on varmistettava, että sekä päästökauppajärjestelmän että kaupankäynnin algoritmien fyysinen ja sähköinen turvallisuus säilytetään luvattoman käytön tai väärinkäytösten välttämiseksi. ETS: n ja kaupankäynnin algoritmien kaikki näkökohdat ja kirjaukset kaikkien suuntaviivojen korostamien alojen osalta on säilytettävä 5 vuoden ajan, jotta toimivaltaiset viranomaiset voivat arvioida kaikkien sääntelyvaatimusten noudattamista, jos tarve syntyy. Säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien organisointivaatimukset, joilla edistetään tasapuolista ja asianmukaista kaupankäyntiä automatisoidussa kaupankäyntijärjestelmässä Säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien odotetaan ottavan käyttöön menettelyt, joilla pyritään varmistamaan, että päästökauppajärjestelmään sovelletaan tasapuolista ja asianmukaista kaupankäyntiä. Varmistetaan, että oikeudenmukaiset ja asianmukaiset kauppakumppanit ovat velvollisia tekemään riittävän tarkkaavaisuuden niille, jotka hakevat pääsyä päästökauppajärjestelmään ja joita ei pidetä luottolaitoksina tai sijoituspalveluyrityksinä sovellettavan lain nojalla. On varmistettava, että ETS: n jäsenet tai käyttäjät käyttävät järjestelmää, joka on yhteensopiva itse päästökauppajärjestelmän toiminnan kanssa. Tämän ohjeen vaatimus on oltava myös ennen kaupan ja kaupan jälkeistä valvontaa, ja erityistä huomiota kiinnitetään suodatuksen tilaushintaan ja määriin. Loppuraportissa suositellaan myös, että otetaan käyttöön standardeja niille jäsenille tai käyttäjille, jotka pystyvät käyttämään tilausjärjestelmää. Tärkeä väline, jonka avulla säännellyt markkinat ja monenkeskiset kaupankäyntijärjestelmät voivat varmistaa oikeudenmukaisen ja asianmukaisen kaupankäynnin päästökauppajärjestelmässä, on kyky pysäyttää kokonaan tai osittain pääsy päästökauppajärjestelmän jäsenten ja käyttäjien käyttöön. Tämä voi puolestaan sisältää mahdollisuuden peruuttaa, muuttaa tai korjata tapahtuman. Kyky pysäyttää kaupankäynti tällä tavalla saattaa olla tarpeen ETS: n oikeudenmukaisen ja asianmukaisen toiminnan ylläpitämiseksi ja puitteet, joiden mukaan tällainen voima olisi saatava helposti saataville ETS: n jäsenille ja käyttäjille. ETS: tä olisi seurattava mahdollisimman lähellä reaaliaikaista aikaa, jotta säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisen kaupankäyntijärjestelmän avulla voidaan selvittää mahdolliset epäoikeudenmukaiset tai epäsäännölliset kaupankäyntitapaukset. Päästökauppajärjestelmän valvonnasta vastaavien on odotettava olevan tietoinen päästökauppajärjestelmän toiminnasta, ja niiden on oltava toimivaltaisten viranomaisten saatavilla ja niillä on oltava valtuudet ryhtyä korjaaviin toimiin tilanteissa, joissa oikeudenmukainen ja asianmukainen kaupankäynti päästökauppajärjestelmässä on vaarassa. Näitä vaatimuksia sovelletaan myös sijoituspalveluyrityksiin niiden järjestelyvaatimuksissa, jotka koskevat oikeudenmukaista ja asianmukaista kaupankäyntiä, jota käsitellään yksityiskohtaisemmin jäljempänä. Lopuksi on odotettavissa, että merkittävät riskit, jotka saattavat vaarantaa oikeudenmukaisen ja asianmukaisen kaupankäynnin päästökauppajärjestelmään liittyvän kaupankäynnin, ovat olemassa ja jos tällaiset riskit voivat toteutua, odotetaan ilmoituksia kunkin jäsenvaltion toimivaltaisille viranomaisille. Sijoituspalveluyritysten organisatoriset vaatimukset, joilla edistetään tasapuolista ja asianmukaista kaupankäyntiä automatisoidussa kaupankäyntijärjestelmässä Tämän otsakkeen yleinen suuntaviiva edellyttää, että sijoituspalveluyrityksillä on käytössään politiikkoja ja menettelytapoja, joilla pyritään takaamaan oikeudenmukainen ja asianmukainen kaupankäynti päästökauppajärjestelmässä, jotta varmistetaan rahoitusmarkkinadirektiivin ja kaikki muut sovellettavat lait. Tällaiset käytännöt ja menettelyt kattavat myös ne tapaukset, joissa sijoituspalveluyritys tarjoaa DMA: n tai SA: n. Kyky estää tai peruuttaa tilaukset olisi sisällytettävä kaikkiin sijoituspalveluyrityksen kehittämiin toimintatapoihin ja menettelytapoihin, ja ne olisi aktivoitava, kun toimitetut tilaukset eivät täytä asetettuja hinnoittelu - tai koonparametreja. Samoin, jos näyttää siltä, että elinkeinonharjoittaja esittää rahoitusvälineitä koskevia määräyksiä, joita sijoituspalveluyritys tietää, että elinkeinonharjoittaja ei saa käydä kauppaa, on oltava menettelyjä estääkseen tällaiset tilaukset, kun ne syntyvät. Myös sellaiset tilaukset, jotka voivat heikentää sijoituspalveluyritysten omia riskinhallintakynnyksiä, tulisi myös sulkea automaattisesti tai peruuttaa. Sijoittajayritys haluaa toteuttaa tilauksen, jonka yritys voi automaattisesti estää ennen kaupan valvontaa. Näissä tapauksissa olisi kehitettävä menettelytapoja, jotta noudattaminen ja riskienhallintahenkilöstö tietäisivät, kun ehdotetaan ylittävän kaupan ennakkotarkastukset. Vaatimustenmukaisuuden ja riskinhallintahenkilöstön hyväksyntä olisi edellytettävä ennen tilauksen toteuttamista. Lopuksi, kuten säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien yhteydessä on käsitelty, kaikki merkittävät riskit, jotka voivat heikentää oikeudenmukaista ja asianmukaista kaupankäyntiä päästökauppajärjestelmässä tai kiteytyneet riskit, on ilmoitettava jäsenvaltioiden toimivaltaisille viranomaisille. Säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien organisointivaatimukset markkinoiden väärinkäytön estämiseksi (erityisesti markkinoiden manipulointi) automatisoidussa kaupankäynnissä Ympäristöä koskevan päästökauppajärjestelmän suojelemiseksi markkinoiden väärinkäytön manipuloinnilta edellytetään politiikkojen ja menettelytapojen toteuttamista, joiden tarkoituksena on auttaa henkilöllisyyttä ETS: n jäsenten tai käyttäjien käyttäytymistä, jotka voivat aiheuttaa markkinoiden väärinkäyttöä. Suuntaviivoissa korostetaan erityisesti esimerkkejä markkinoiden manipuloinnista, kuten (i) ping-tilauksista, (ii) lainauksen täytöstä, (iii) momentin sytytyksestä ja (iv) kerrostumisesta ja huijauksesta. Markkinoiden väärinkäytösten manipuloinnin estämiseksi olisi otettava käyttöön henkilöstö, jolla on tarvittava sääntelyn tuntemus ja päästökauppajärjestelmän toiminta, jotta seurataan päästökauppajärjestelmän osanottajien kaupallista toimintaa ja aiheuttavat markkinoiden väärinkäytön epäilyjä niiden syntyessä. ETS: n ylläpitämien järjestelmien pitäisi myös pystyä havaitsemaan epäilyttäviä liiketoimia. Lisäksi on syytä varmistaa, että epäilyttävät kaupankäyntiraportit (ldquoSTRsrdquo) tehdään epäilyttävien liiketoimien ja tilausten osalta viipymättä. Sijoituspalveluyritysten organisaatiovaatimukset markkinoiden väärinkäytön ehkäisemiseksi (erityisesti markkinoiden manipuloinnissa) automatisoidussa kaupankäyntijärjestelmässä Tämä ohje on annettu sen varmistamiseksi, että sijoituspalveluyritykset ryhtyvät toimiin sen varmistamiseksi, että niiden automaattinen kaupankäyntiympäristö ei johda markkinoiden väärinkäyttäytymiseen. Kuten aiemmissa suuntaviivoissa mainittiin säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien yhteydessä, täyden pätevyyden omaavan henkilöstön on oltava mukana päästökauppajärjestelmän toiminnassa ja sillä on oltava valtuudet haastaa henkilöstöä, jonka epäillään harjoittavan kaupankäyntiä on epäilyttävää. Henkilöstön tukemiseksi tässä menettelyssä olisi tarjottava säännöllistä koulutusta markkinoiden väärinkäytöksi. Sekä yksilöiden että algoritmien toiminnan seuranta on välttämätöntä sellaisten liiketoimien merkitsemiseksi, jotka voivat osoittaa markkinoiden väärinkäyttöä, mukaan lukien markkinakäyttäytyminen, joka herättää huolenaiheita, jos sijoituspalveluyrityksellä on pääsy tällaisiin tietoihin. Aiempien suuntaviivojen tavoin on noudatettava menettelyt, jotka koskevat STR: n toimittamista epäilyttävien liiketoimien ja katettujen tilausten osalta, ja kaikkien sisäisten menettelyjen säännöllinen tarkastelu on suoritettava, jotta varmistetaan, että korkeimmat standardit säilytetään. Samoin kuin kaikkien muiden asiakirjojen osalta, sijoituspalveluyritysten on säilytettävä tarkastus, jolla seurataan tapaa, jolla jokainen epäilyttävää toimintaa käsitelty ja siitä, onko STR jätetty vai ei, niin että toimivaltaiset viranomaiset voivat valvoa sovellettavien velvoitteiden noudattaminen. Säänneltyjen markkinoiden ja monenkeskisten kaupankäyntijärjestelmien organisaatiovaatimukset, joiden jäsenet ja käyttäjät antavat DMASA: lle Tämän otsakkeen sisältämän ohjeen mukaan päästökauppajärjestelmä käyttää käytäntöjä ja menettelyjä, joilla pyritään varmistamaan oikeudenmukainen ja asianmukainen kaupankäynti silloin, kun päästökauppajärjestelmä tarjoaa ETS: n jäsenille ja käyttäjille mahdollisuuden tarjota DMA tai SA. Tämän ohjeen noudattaminen tarkoittaa, että päästökauppajärjestelmän jäsenet ja käyttäjät ovat tietoisia siitä, että he ovat täysin vastuussa tilausten toimittamisesta DMA: n ja SA: n välityksellä ja että seuraamukset asetetaan, jos määrätään, että sääntöjen ja menettelyjen rikkominen tilausten sijoittamiselle on ristiriidassa. Yhdessä tämän vaatimuksen kanssa on tarve, että ETS: n jäsenet ja käyttäjät tarvitsevat tarvittavaa huolellisuutta DMA: n tai SA: n pyynnöstä. Erityisesti SA: n osalta ETS: tä, joka ei ole vakuuttunut SA: n kyvystä noudattaa oikeudenmukaisen ja asianmukaisen kaupankäynnin menettelyjä, pitäisi olla kyky keskeyttää tai peruuttaa SA. Tähän liittyy vaatimus, jonka mukaan ETS: llä on oltava mahdollisuus lopettaa SA: n kautta kaupankäynnin kohteena olevien henkilöiden tilaukset erikseen kyvyttömyydestä lopettaa jäsenen tilaukset, jotka sponsoroivat sen, että henkilö pääsee käsiksi. Lopuksi päästökauppajärjestelmään olisi sovellettava menettelyjä, joiden avulla he voivat tarkastella jäsenten ja käyttäjien sisäisiä riskinhallintajärjestelmiä DMA - ja SA-palveluihin nähden, joita he voivat tarjota asiakkailleen. DMA andor SA: n tarjoamiin sijoituspalveluyrityksiin sovellettavat organisaatiovaatimukset Sijoituspalveluyritykset, jotka pystyvät tarjoamaan asiakkailleen DMA: n tai SA: n, odotetaan perustavansa ja pitävät yllä asianmukaisia toimintatapoja ja menettelytapoja sen varmistamiseksi, että DMA: n tai SA: n välityksellä käyvät yritykset noudattavat kyseessä olevan päästökauppajärjestelmän säännöt. Tämä suuntaviiva, samoin kuin edellä käsitellyt, on tarkoitettu varmistamaan, että säännellyt markkinat, monenkeskiset kaupankäyntijärjestelmät ja sijoituspalveluyritykset täyttävät rahoitusmarkkinadirektiivin ja muiden asiaa koskevien lakien mukaiset velvoitteensa. Sijoituspalveluyritysten, jotka haluavat tarjota DMA - tai SA-palveluita, tarvitsemat due diligence - ratkaisut olisi räätälöitävä yksittäiselle asiakkaalle ottaen huomioon asiakkaan riski, kaupankäynnin muoto, johon asiakas sitoutuu ja palvelun tyyppi, jota sijoituspalveluyritys haluaa tarjota. Tällaiseen due diligence - analyysiin voi kuulua ne, jotka saavat antaa tilauksia, asiakkaan historiallisen kaupankäynnin historiaa ja kaikkia lakeja, joilla asiakas voidaan säännellä. Vastuu kauppaa edeltävien tarkastusten muuttamisesta on vain sijoituspalveluyrityksellä, eikä DMA - tai SA-asiakkaan muutoksia ole sallittua. Tämän yhteydessä DMA - tai SA-asiakkaan tilauksia tai kaupankäyntiä ei saa sijoittaa säännellyillä markkinoilla tai monenkeskisissä kaupankäyntijärjestelmissä ilman, että niihin sovelletaan kauppaa edeltäviä tarkastuksia. Kaikki toimenpiteet, jotka on toteutettu oikeudenmukaisen ja asianmukaisen kaupankäynnin varmistamiseksi tai markkinoiden väärinkäytön seurausten seurantaan, kuten edellä on käsitelty, soveltuvat yhtä hyvin DMA: n tai SA: n asiakkaiden toimintaan. Jotta varmistetaan riittävä seuranta, sijoituspalveluyritysten odotetaan kykenevän tunnistamaan erikseen DMA: n tai SA: n asiakkaiden aloittamat liiketoimet muista sijoitustoimintaa harjoittavista liiketoimista. Myös DMA - tai SA-asiakkaiden kaupat on voitava keskeyttää välittömästi tai lopettaa tarvittaessa. ESMA-ohjeet EAMV: n ohjeet järjestelmistä ja valvonnasta automaattisessa kaupankäynnissä. Arvopaperimarkkinaviranomainen antoi 24. helmikuuta 2012 ohjeet järjestelmistä ja valvonnasta automatisoidussa kaupankäynnissä. Näiden suuntaviivojen tavoitteena on edistää EU: n lähentymistä automaattisessa kaupankäynnissä sovellettavien valvontakäytäntöjen alalla ja auttaa tasapuolisten toimintaedellytysten luomisessa sijoittajille. Tärkeimmät suuntaviivat ovat seuraavat: Selkeä, virallistettu hallinnointi Tehokas koulutus kompetenssin ylläpitämiseksi Valvottu riskien hallinta Kauppatoiminnan seuranta Automaattisen kaupankäyntijärjestelmän hallinta, resilenssi ja liiketoiminnan jatkuvuussuunnittelu Suunnittelun hallinta ja määräaikaistarkistus Sijoituspalveluyritysten kohdat luetellaan alla: edellyttäen, että toimivaltaiset viranomaiset hyväksyvät ohjeet, perustuvat olemassa oleviin MiFID-alan nykyisiin parhaisiin käytäntöihin, joissa ei ole tarpeeksi muutoksia EAMV: n tarkoittamiin muutoksiin, täten säännellyille markkinoille, monenkeskisille kaupankäyntijärjestelmille, sijoituspalveluyrityksille ja DMASA: n tarjoajille ( Direct MarketSponsored Access) sijoituspalveluyritysten sähköisten kaupankäyntijärjestelmien (hallinnointi, kapasiteetti 038 kestokyky, liiketoiminnan jatkuvuus, testaus, valvonta 038 tarkastelu, turvallisuus, henkilöstö, 5 vuoden kirjaaminen) organisaatiovaatimukset sijoituspalveluyritysten organisaatiovaatimukset oikeudenmukaisen ja asianmukaisen kaupankäynnin edistämiseksi (tilausten estäminen parametrien parantaminen, kaupankäynnin käyttöoikeudet, kauppaa edeltävä riskienhallinta, raportoinnin hyväksyminen ennakkokaupan valvontaa koskevien sääntöjen ylittämisestä, tilausvaatimusten täyttämistä koskeva koulutus, markkinoiden väärinkäytön merkkien seurannan rajat ylittävät markkinat, viestinvälityksen valvonta) sijoituspalveluyritysten organisaatiovaatimukset markkinoiden väärinkäytön ehkäisemiseksi Yrityksillä olisi oltava käytettävissään riittävät järjestelmät, joissa on automaattiset hälytykset, seurata kaupankäyntiä (omat kauppiaat, algot, asiakkaat ja DMASA markkinoiden manipuloinnissa) (esim. ping-tilaukset, lainauksen täyttö, ramping, layering 038 spoofing), cross-marketcross-asset-luokka ja merkitä jotain todennäköisesti epäilyttäviä riittävän pitkät aikarajoituksen organisointivaatimukset sijoituspalveluyrityksille, jotka tarjoavat DMASA: n paljasta pääsyä, on kiellettyä, yritysten on erikseen tunnistaa DMASA-asiakkaiden tilaukset ja liiketoimet ja pystyä pysäyttämään kaupankäyntiä Brysselistä tulevat muutokset eivät tavallisesti edellyttäisi virallista täytäntöönpanoaikaa lähinnä siksi, että EAMV oli suunnitellut vain vähän muutoksia. Suuntaviivoja pidettiin perustana alan parhaiksi käytännöiksi, jotka olivat pääasiassa jo käytössä. Suuntaviivoja voidaan odottaa saatavan osaksi MiFID II - direktiiviä (ja markkinoiden väärinkäyttödirektiivin, MAD) tarkistamista. Napsauta tästä saadaksesi yleiskuvan tärkeimmistä suuntaviivoista ja keskustelupisteistä. Viimeisin päivitys 10. toukokuuta 2013ESMA julkaisee automatisoidut kaupankäynnin suuntaviivat Euroopan unioni 6. tammikuuta 2012 Euroopan arvopaperimarkkinayhdistys (ESMA) julkaisi 22. joulukuuta 2011 lopulliset säännöt järjestelmistä ja valvonnasta automaattisessa kaupankäynnissä. Nämä perustuvat lokakuussa 2011 päättyneeseen kuulemiseen. Suuntaviivat koskevat yrityksiä, jotka ovat EU: n rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin (MiFID) ja muiden kuin MiFID - yritysten toimesta sallitut, jotka käyttävät markkinoille pääsyä suoramarkkinoilla (DMA) tai sponsoroiduilla (SA) (mukaan lukien ne, jotka ovat kauppaa omaan lukuunsa) ja tiettyjä muita markkinatoimijoita, mukaan lukien ulkopuoliset hankintayritykset, jotka tarjoavat palveluja asianomaisille markkinaosapuolille ja toimivat ldquoelectronic-järjestelmät, mukaan lukien sähköiset järjestelmät, kaupankäynnin algoritmeja ja älykkäitä tilauksia reitittimiä vain sisäänkäynnin riskien näkökulmasta. EAMV totesi olevansa tyytyväinen määritelmään "ldquotrading algorithmrdquo" (joka on laaja) ja että se katsoo, että sen lähestymistapa on välttämätön sääntelyllisen mielivaltaisuuden estämiseksi. EAMV on tarkistanut kuvauksiaan markkinoiden väärinkäytöstä. EAMV on huomannut, että rahoitusmarkkinadirektiivin tarkistus (MiFID II - katsaus) on käynnissä, mutta katsoo, että on aiheellista ottaa käyttöön suuntaviivat nyt, vaikka on selvää, että algoritmisen kaupankäynnin sääntelyn tarkistaminen on käynnissä eikä pysähdy erityisesti suuntaviivoja, jatketaan työtä markkinoiden toimijoiden ja markkinaosapuolten välisten eturistiriitojen ja mikrotason rakenteiden osalta, joita suuntaviivat eivät koske. Arvopaperimarkkinaviranomainen toteaa, että yritysten valvonnasta vastaavien henkilöiden on vastattava sääntelyvelvoitteiden selkeyttämisestä ja otettava käyttöön toimintatavat ja menettelyt, joilla pyritään varmistamaan, että kaupankäyntijärjestelmät noudattavat sitovia sääntelyvelvoitteita ja havaitsemaan mahdolliset noudattamatta jättämiset. EAMV on muuttanut suuntaviivoja, jotka on julkaistu konsultointia varten julkaistusta ehdotuksesta, joka koskee kauppajärjestelmiin liittyviä organisaatiovaatimuksia, muun muassa korostamaan, että harkittavat toimenpiteet sisältävät viestiliikenteen eikä tilausvirran, ja siinä esitetään tarkemmin due diligence kaupankäyntialustat markkinatoimijoille ja selkeämpi katkaisijoiden velvoitteista ja volatiliteetista aiheutuvista häiriöistä, joita Yhdistyneen kuningaskunnan rahoituspalveluviranomaiselle ja muille toimivaltaisille viranomaisille annetaan suojaamaan merkittäviä riskejä, jotka voivat vaikuttaa oikeudenmukaisten ja asianmukaisten markkinoiden toimintaan . Suuntaviivoissa todetaan, että kaupankäyntialustojen tulisi harkita yksilöllisten kaupankäyntitunnusten jakamista asiakkaille, jotka pääsevät markkinoille SADMA: n kautta. Suuntaviivat tulevat voimaan yhden kuukauden kuluttua asianomaisen toimivaltaisen viranomaisen (Yhdistyneen kuningaskunnan, FSA: n) julkaisemisesta, jonka määräaika päättyy 1. toukokuuta 2012. Rahoitustarkastus on ilmoittanut noudattavansa yleisesti suuntaviivoja julkaistussa muodossa EAMV. Täydelliset ohjeet löytyvät täältä. Löydät Lexology-palvelun arvokasta. Yhdessä useiden yritysten sisäisten asianajajien kanssa minulla on rajoitettu pääsy resursseihin (ja rajoitettu budjetti) ja luotonsaaminen yksityisten käytäntöjen ystävien ja yhteyshenkilöiden tuntemuksesta. Lexology on erinomainen, koska se tarjoaa päivittäisen sähköpostiviestin, jossa on otsikoita kaikilla oikeudellisilla aloilla, jotka olen kiinnostunut (jotka ovat kaikki tärkeitä minulle, koska voin valita, mitkä alueet olin kiinnostunut rekisteröinnistä) ja linkit artikkeleita monista eri lähteistä. Minulla on taipumus vierailla päivittäisessä sähköpostissa, kun lounaan lounaani, lukemalla otsikoita ja artikkelien kuvauksia ja napsauttamalla kaikkia kiinnostavia kohteita. Näin tuntuu siltä, että minua pidetään silmukassa laillisten kehityksestä. Päivittäisen sähköpostin lisäksi artikkelit itsekin ovat erittäin hyödyllisiä - ne asettavat oikeudellisen periaatteen, mutta mikä tärkeintä, ne kiehuvat sen käytännön seurauksiin. Kun olen tekemässä oikeudellista tutkimusta, löydän myös arkiston hakutoiminnon erittäin hyödylliseksi. Olen suositellut palvelua melkein kavereille, jotka ovat myös löytäneet sen erittäin hyödylliseksi. Vaihda, että Lexology-palvelu on korvaamaton. Yhdessä useiden yritysten sisäisten asianajajien kanssa minulla on rajoitettu pääsy resursseihin (ja rajallinen talousarvio) ja luottamukseni vastaanottamiseen yksityisistä käytännöistä ystävistä ja yhteyshenkilöistä. Lexology. Löydät Lexology-palvelun arvokasta. Yhdessä useiden yritysten sisäisten asianajajien kanssa minulla on rajoitettu pääsy resursseihin (ja rajallinen talousarvio) ja luottamukseni vastaanottamiseen yksityisistä käytännöistä ystävistä ja yhteyshenkilöistä. Lexology on erinomainen, koska se tarjoaa päivittäisen sähköpostiviestin, jossa on otsikoita kaikilla oikeudellisilla aloilla, jotka olen kiinnostunut (jotka ovat kaikki tärkeitä minulle, koska voin valita, mitkä alueet olin kiinnostunut rekisteröinnistä) ja linkit artikkeleita monista eri lähteistä. Minulla on taipumus vierailla päivittäisessä sähköpostissa, kun lounaan lounaani, lukemalla otsikoita ja artikkelien kuvauksia ja napsauttamalla kaikkia kiinnostavia kohteita. Näin tuntuu siltä, että minua pidetään silmukassa laillisten kehityksestä. Päivittäisen sähköpostin lisäksi artikkelit itsekin ovat erittäin hyödyllisiä - ne asettavat oikeudellisen periaatteen, mutta mikä tärkeintä, ne kiehuvat sen käytännön seurauksiin. Kun olen tekemässä oikeudellista tutkimusta, löydän myös arkiston hakutoiminnon erittäin hyödylliseksi. Olen suositellut palvelua melkein kavereille, jotka ovat myös löytäneet sen erittäin hyödylliseltä. Kirsteen Lamont In House Lakitietokoneet 4u LimitedHome ESMA Compliance gt Visual Trader auttaa sijoituspalveluyrityksiä (IF) noudattamaan EAMV: n ohjeita tarjoamalla seuraavia tuotteita ja palveluita MiFID II (voimaan tammikuussa 2017) 27 artiklan 6 kohta Jäsenvaltioiden on edellytettävä, että asiakkaiden toimeksiantoja suorittavat sijoituspalveluyritykset tekevät tiivistelmän ja julkistavat vuosittain kunkin rahoitusvälineiden luokan osalta viiden parhaan toteutuspaikan, ne suorittivat asiakkaiden tilaukset edelliseltä vuodelta ja saivat tietoja toteutuksen laadusta. 27 artikla (8) Jäsenvaltioiden on vaadittava, että sijoituspalveluyritykset pystyvät osoittamaan asiakkailleen niiden pyynnöstä, että ne ovat suorittaneet toimeksiantonsa sijoituspalveluyritysten toteuttamispolitiikan mukaisesti ja osoittamaan toimivaltaiselle viranomaiselle sen pyynnöstä, niiden noudattaminen tämän artiklan kanssa. TCA-palvelu antaa sinulle mahdollisuuden syvälliseen tuntemiseen implisiittisistä suorituskustannuksista niillä markkinoilla, joilla kaupataan suoraan. Se myös kertoo kaupankäyntisi todelliset kustannukset jäljellä olevilla markkinoilla, joilla kauppaa välittäjien kautta. Visual TCA toimittaa säännöllisesti PDF-raportteja tilaustiedon määränpäästä ja toteutuksen laadusta jaoteltuna markkinoiden, asiakkaan, kauppiaan, välittäjän jne. Mukaan. Kaikki tämä antaa sinulle mahdollisuuden tietää, mitkä välittäjät tarjoavat parhaan suorituksen tai mitä implisiittisiä kustannuksia asiakkaat, jotka myyvät sinua. Suuntaviivat EAMV 24. helmikuuta 2012. Suuntaviiva 2. Sijoituspalveluyritysten sähköisen kaupankäynnin järjestelmiä koskevat organisaatiovaatimukset (mukaan lukien kaupankäyntialgoritmit). Asiaa koskeva lainsäädäntö. Rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin 13 artiklan 2, 4, 5 ja 6 kohta ja 5, 9, 13 ja 14 artikla ja 51 artikla. d) Testaus - Sijoituspalveluyritysten on ennen sähköisen kaupankäyntijärjestelmän tai kaupankäynnin algoritmien käyttöönottoa ja ennen päivitysten käyttöön ottamista käytettävä selkeästi määriteltyjä kehittämis - ja testausmenetelmiä. Algoritmeja varten nämä voivat sisältää suorituskyvyn simulointitestauksen tai offline-testauksen kaupankäyntijärjestelmän testausympäristössä (jossa markkinatoimijat tekevät testausta saatavilla). Näiden menetelmien avulla olisi pyrittävä varmistamaan, että muun muassa sähköisen kaupankäyntijärjestelmän tai kaupankäynnin algoritmin toiminta on yhteensopiva sijoitusrahastojen rahoitusmarkkinadirektiivin ja muiden asiaa koskevien unionin ja kansallisten lakien sekä kaupankäyntialustojen sääntöjen kanssa he käyttävät sitä, että järjestelmään tai algoritmiin sisältyvät noudattamis - ja riskienhallintatyöt toimivat tarkoitetulla tavalla (mukaan lukien virheraporttien tuottaminen automaattisesti) ja että sähköinen kauppajärjestelmä tai - algoritmi voi edelleen toimia tehokkaasti stressaantuneissa markkinaolosuhteissa. Tehokkaasti toimiminen stressoituneissa markkinaolosuhteissa voi merkitä (mutta ei välttämättä), että järjestelmä tai algoritmi sammuu näissä olosuhteissa. Visual Trader tarjoaa yrityksiä, jotka käyttävät algoritmeja Market Simulator - palvelunsa mallien testaamiseen ja toistaa todelliset markkinat erittäin realistisessa testausympäristössä ottamalla huomioon tilausten prioriteettia, syvyyttä (likviditeettiä) ja vaikutusta markkinoihin. Se tarjoaa myös Order Book Reverse Engineering - tiedostopalvelun, jonka avulla kukin yhteisö voi ladata tilaukset, muutokset tai peruutukset tietyltä päivältä ja jäljittää kyseisen päivän markkinatulokset omilla simulaattoreillaan. Tämä mahdollistaa asiakkaalle mahdollisuuden pelata takaisin edelliseen istuntoon ja tarkistaa algoritmien käyttäytyminen todellisissa markkinaolosuhteissa. Suuntaviivat EAMV 24. helmikuuta 2012. Suuntaviiva 8. Sijoituspalveluyritysten organisaatiovaatimukset, jotka tarjoavat suoran markkinoillepääsyn ja sponsoroidun pääsyn. Asiaa koskeva lainsäädäntö. Rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin 13 artiklan 2, 5 ja 6 kohta sekä rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin täytäntöönpanoa koskevan direktiivin 5, 9, 13 ja 14 artikla sekä 51 artikla. EAMV vaatii sijoituspalveluyrityksiä hallitsemaan asiakkaidensa toimittamia tilauksia suoramarkkinointijärjestelmien (DMA) avulla. Asiakkaat on kytketty SIBE-Smart Gate - porttiin HF Smart Gate - liitännän kautta. Tilaukset eivät käy läpi sijoituspalveluyritysten tilausten hallintajärjestelmiä (jotka edellyttävät käsittelyn latensseja) ennen markkinoiden saavuttamista. Sen sijaan suoraan SIBE-Smart Gate - asemalle asennettu VT nanoDriver mahdollistaa DMA-pääsyn ja sisältää tarvittavat suodattimet erittäin vähäisellä latenssillä, jotta sijoitusyhtiöiden avulla voidaan seurata ja hallita asiakkaiden toimintaa. Suuntaviivat EAMV 24. helmikuuta 2012. Suuntaviiva 4. Sijoituspalveluyritysten organisaatiovaatimukset, joilla edistetään oikeudenmukaista ja asianmukaista kaupankäyntiä automatisoidussa kaupankäynnissä. Asiaa koskeva lainsäädäntö. MiFID: n 13 §: n 2, 4, 5 ja 6 momentti sekä rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin täytäntöönpanoa koskevan direktiivin 5, 6, 7 ja 9 artikla, 13 ja 14 artikla sekä 51 artikla. c) Riskien hallinta - Sijoituspalveluyritysten olisi voitava automaattisesti estää tai peruuttaa tilauksia, jos ne vaarantavat omien riskien hallinnan kynnysarvot. Valvontaa olisi sovellettava tarpeellisin ja tarkoituksenmukaisin yksittäisille asiakkaille tai rahoitusvälineille tai asiakkaille tai rahoitusvälineille, yksittäisille kauppiaille, kaupankäyntisalkkuille tai sijoituspalveluyrityksille kokonaisuutena olevien vastuiden osalta. VisualRisk. Visual Traderin luoma riskienhallintajärjestelmä mahdollistaa sen, että yhteisö voi laatia riskienhallintapolitiikan, joka perustuu niiden salkun ja rahaliittymien kokoonpanoon. VisualRiskin pääpiirteet ovat: Oman tilin kaupankäynnin reaaliaikainen valvonta ja valvonta, portfolion tila ja kunkin asiakkaan riski. Mahdollisuus määrittää lyhyt myynti, vipuvaikutus, jokaiseen tiliin liittyvät luottotiedot, kieltää tiettyjen varojen, hälytysten ja hälytysten kauppa, joka liittyy kunkin tilin riskitasoon jne. Mahdollisuus tarjota online-käyttöliittymä Back-Office-järjestelmien ja asiakkaiden kanssa tietokantoja. Täysin integroitu maX-päätelaitteeseen, reititysjärjestelmään ja Visual Traderin tilaustenhallintajärjestelmään. Suuntaviivat EAMV 24. helmikuuta 2012. Suuntaviivat 6. Säänneltyjen markkinoiden ja monenvälisten kauppapaikkojen organisointivaatimukset markkinoiden väärinkäytön (erityisesti markkinoiden manipuloinnin) estämiseksi automatisoidussa kaupankäynnissä. BME Innova, BME-konsernin tytäryhtiö, tarjoaa SICAM-tuotteitaan analysoimaan ja ilmoittamaan epäilyttävistä liiketoimista.
Comments
Post a Comment